Κυριακή, 7 Οκτωβρίου 2007

Περί γεννητικών και αστυνομικών οργάνων


Τις προάλλες στου Allu Fun Marx διάβασα ένα καταπληκτικό ασεβές post που αναφερόταν στον Άγιο Αρτέμιο προστάτη των όρχεων και των… αστυνομικών.
Έψαξα και βρήκα δυο ΑΛΗΘΙΝΕΣ αστυνομικές αναφορές που ρίχνουν φως (ιδιαίτερα η δεύτερη) στην παράξενη αυτή σχέση γεννητικών και αστυνομικών οργάνων.
Απολαύστε τις.

Η πρώτη γράφτηκε το 1883 από τον αστυνομικό διοικητή Δημητσάνης:


«ΔΙΑΤΑΓΗ ΥΠΕΝΩΜΑΤΑΡΧΟΥ - ΛΑΓΟΥΔΑΚΗ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

Προς άπασας τα Αρχάς του Κράτους, Νομάρχας και Δημάρχους της υπ’ εμέ Αστυνομικής περιφερείας της πόλεως Δημητσάνας.

Άρθρον 1ον . Παρακαλούντες άπαντες και πάσαι όπως μαθαύριον Πέμπτην 6ην Δεκεμβρίου ε,ε, κατά την πανυγηρικήν εορτήν του Αγίου Νικολάου και επί τη εσχάτη ευκαιρία της συγκεντρώσεως των ξένων, οι κάτοικοι της δικαιοδοσίας μου εκτελώσι γενικήν καθαριότητα των δρόμων της εγχωρίου ταύτης Κωμοπόλεως.

Άρθρον 2ον. Να ενώσωσι δια στερών αλύσεων τους κύνας και τους σκύλους και άπαντα τα κοκοποιά στοιχεία τα τυχόν δυνάμενα να προσβάλουσι την εγχώριον αιδώ.

Άρθρον 3ον. Να θέσωσι φίμωτρα ανά τα στόματα των φωνασκούντων εμψύχων ζώων και κτηνών διαφόρων καταγωγών γένους και φύσεως ή και ανθρωπογυναίων ακαταλλήλου συμπεριφοράς εις ξένους, κατά την υπερτελουμένην ενθάδε πανύγηριν.

Άρθρον 4ον. Να εμποδισθούν βία το γκάρισμα των όνων και μουλαριών, το χλιμίντρισμα των ίππων και των γαλών δηλαδή των κατσουλιών.

Άρθρον 5ον. Θα τους πεθάνω δι άρθρων. Τι νομίζουν πως είναι οι αυγοπώλαι, φαρμακοπώλαι, καπνοπώλαι, οινοπώλαι, σιδηροπώλαι, λαχανοπώλαι, εστιάτορες οπωροπώλαι μη εξαιρουμένων και των γνωστών εν γένει εμπορευομένων. Να τηρήσουν άκραν κάθαρσιν, καλήν ζύγισιν αρίστην ποιότητα και να σκευάσουν δικαιοστάσιον των ζυγαριών των, των σταθμών και μέτρων, προς τα συμφέροντα της υπηρεσίας. Οι παραβάται του διατάγματος τούτου τιμωρηθήσονται κατά το άρθρον 72 της Αστυνομικής ταύτης διατάξεως και του άρθρου 272 του Ποινικού Νόμου, περί βλάβης των ηθών και τιμής.

Άρθρον 6ον. Απαγορεύεται το πλύσιμον εν τη θαλάσση άνευ αδείας (Η Δημητσάνα ως γνωστόν απέχει εκατοντάδας χιλιόμετρα από την θάλασσαν). Επίσης η είσοδος αμφοτέρων των γενών και ουδετέρων εις θερμούς λουτήρας καθόλην την διάρκειαν της εορτής. Ωσαύτως η διανυκτέρευσις και μετάβασις προς ρεμβασμόν εις τους πρόποδας της θαλάσσης, και παρά τας θάλασσας αμφοτέρων των γενών προς αποφυγήν εκουσίου απαγωγής μεταξύ των.

Άρθρον 7ον. Όσοι παρ’ εμού οφθώσι και των οργάνων μου εργολαβούντες άρρενες μετά θηλέων, θέλουσι ραβδισθεί ανελλειπώς εν τω κρατητηρίω.

Άρθρον 8ον. Απαγορεύεται η διέλευσις ανθρώπων επί κτηνών προς αποφυγήν καταπατήσεως ποδών ως και από ρυτήρος ελαύνοντος πόδας των κτηνών και ως λόγου χάριν είδον άρρενα τινά σπεύδοντα, ψιτ, ψιτ, ψιτ όπισθεν θηλέου τινός ούτινος οι πόδες ηστόλισαν και κατεπάτησαν την αισθήτα του ποδός ταύτης και ας είναι άλλην ημέραν θα εξετάσω δια το σπουδαίον τούτον ζήτημα, Και δια να είμεθα εντάξει, οι παραβάται θα διώκονται βάσει του άρθρου 1072 του Ποινικού Νόμου.

Άρθρον 9ον. Το κλείσιμον των καταστημάτων κηρίων και ευχών την δύσιν του ηλίου, των οινοπωλείων την 11ην της νυκτός των δε θεαμάτων την 12ην μεταμεσονυκτίου, πλην του Δημοσίου θεάματος της Καραγκιοζαρίας, την πρωΐαν, περί το λυκαυγές τουτέστιν άμα τη εμφανίσει του ηλίου εις την Γην των αβδηριτών κοινοτήτων. Και αυτό διότι θα παρίσταται ο υποφαινόμενος εν μεγάλη στολή και παρασημοφορία.

Άρθρον 10ον. Απαγορεύονται σεισμικαί δονήσεις προς αποφυγίν καταπλήξεως του λαού και χάριν της τηρήσεως αναψυχής.

Άρθρον 11ον. Απαγορεύεται ενώπιον ξέων η μαγκουροφορία, ο πυροβολισμός δια διμούτσινης, το απότομο βήξιμον, η εκκαθάρισι επιτρεπομένου τούτου εν απομακρυσμένη συνοικία και περί λύχνων αφάς, όπως λέγανε οι Παπούδες μας.

Άρθρον 12ον. Απαγορεύεται το συνομιλείν εντός του λουτήρος με άτομα εις άλλους λουτήρας, ως και το τάραγμα του ύδατος δι αερίων (αφεδρωνοκρουσιών).

Άρθρον 13ον. Απαγορεύεται κατά το ουρείν το παίξιμο του κρέατος.

Άρθρον τελευταίον. Περί μεσημβρίαν ψαλήσεται μεγάλη παράκλησις, προς απομάκρυνσιν πάσης ασθενείας ζών, ανθρώπων, γυναικών, περονοσπόρων ποδάγρας κ.λ.π. Η εκτέλεσις της παρούσης ανατίθεται εις τα υπ’ εμέ όργανα.

Εν Δημητσάνι τη 3 Δεκεμβρίου 1883

Ο Αστυνομικός Διοικητής

ΕΜΜ. ΛΑΓΟΥΔΑΚΗΣ

Υπενωματάρχης»

Το δεύτερο έγγραφο είναι η γραπτή αναφορά του Ιωάννη Πετράκη, υπαστυνόμου του Κιλκίς στις 7 Απριλίου 1923:

«Λαμπυριζούσης και σελαγιζούσης της σελήνης παρά λίμνην της Δοϊράνης, εωράκαμεν τους ληστάς. Κράζων δε “σταθείτε ρε πούστηδες, γαμώ το σταυρό σας” και απαντησάντων “κλάστε μας τ’ αρχίδια”, απέδρασαν».


15 χόρεψαν μαζί του:

Ρενάτα είπε...

"Θα τους πεθάνω δι άρθρων."

Πέθανα εγώ στα γέλια όσο το διάβαζα!

Όσο για την απαγόρευση να κατέβουν στη θάλασσα και την απαγωγή, κρητικός ήταν το μπουζούκι...εεε το όργανο ,τι περιμένεις! :)))

Καλημερούδια!

Ερυθρός είπε...

Τα φωνασκούντα ζώα με εντυπωσίασε, όπως και τα δύο γένη αλλά και τα ουδέτερα!!!
Το κορυφαίο; ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΙ ΣΕΙΣΜΙΚΑΙ ΔΟΝΗΣΕΙΣ!!!
ΥΓ. Έχω την εντύπωση ότι είχε πολύ παλιά μπει στον Ρίζο; ή σε κανένα Ποντίκι (επί Παπαϊωάννου, βεβαίως βεβαίως);

Χορεύοντας με τους ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟΥΣ είπε...

@ Ρενάτα:
Καλημέρα.
Περίμενα από σένα (και όποια άλλη σ/σα) να σχολιάσεις το "ανθρώπων, γυναικών..." :)

@ Ερυθρός:
Για τα ουδέτερα τι να πω; Λες κάτι νάξεραν τότε; Εμένα μ' αρέσει που απαγορεύονται οι πυροβολισμοί ΔΗΜΟΣΙΑ αλλά επιτρέπονται "εν απομακρυσμένη συνοικία και περί λύχνων αφάς".
Πάντως, θεωρώ κορυφαία την λυρική αναφορά του οργάνου στο Κιλκίς, μετά τις περιγραφές για το φεγγάρι πέφτει ένα ποιητικότατο "“σταθείτε ρε πούστηδες, γαμώ το σταυρό σας”" και μας αποτελειώνει. Μου θύμισε το ανέκδοτο μ΄εκείνον που όποτε έβγαινε ραντεβού έριχνε μπινελίκια και οι γκόμενες του'φευγαν. Τελικά, μετά από συμβουλές φίλων, είπε στην κοπέλα που είχε στην ακριγιαλιά: "κοίτα αγάπη μου, το φεγγάρι μας χαμογελά, η θάλασσα απλώνεται στα πόδια μας σαν βελούδο, τα αστεράκια κατατρακυκλανε στα χέρια μας, το αεράκι μας χαϊδεύει τα μαλιά. Είναι όλα τόσο τέλεια απόψε. ΤΗΣ ΠΟΤΑΝΑΣ ΓΙΝΕΤΑΙ". :)
ΥΓ: Το έγγραφο Λαγουδάκη πρέπει να έχει δημοσιευτεί σε πολλά περιοδικά κατά καιρούς. Να σκεφτείς πως πριν από χρόνια το είδα στο οπισθόφυλο μιας διαφήμισης παιδικού φαρμάκου μέσα στο γραφείο ενός παιδίατρου !!!

αριστερό εξτρέμ είπε...

πλην του Δημοσίου θεάματος της Καραγκιοζαρίας, την πρωΐαν, περί το λυκαυγές τουτέστιν άμα τη εμφανίσει του ηλίου εις την Γην των αβδηριτών κοινοτήτων. Και αυτό διότι θα παρίσταται ο υποφαινόμενος εν μεγάλη στολή και παρασημοφορία.

Τι έργο έπαιζε η Καραγκιοζαρία;

Νίκος Σαραντάκος είπε...

Η διαταγή της Δημητσάνας έχει δημοσιευτεί πράγματι πολλές φορές και πιο παλιά που ξέρω εγώ είναι στο Λιβάδι με τους μαργαρίτες, του Φωτιάδη, στη δεκαετία του 1960. Μπορεί να είναι αυθεντική. Πάντως η φωτογραφία με το παλιοκαιρισμένο χαρτί είναι νεότερο κατασκεύασμα της εποχής του Διαδικτύου.

Το Λαμπυριζούσης κτλ. το έχει βάλει σε βιβλίο του ο Σκαμπαρδώνης και δεν αποκλείεται να είναι φτιαγμένο από τον Σκαμπαρδώνη, όσο κι αν το ύφος μοιάζει αυθεντικότατο με τις γενικές απόλυτες που ήτανε ψωμοτύρι των χωροφυλάκων και των υπαξιωματικών.

ΥΓ
Θαλαμοφύλαξ ων και εμού παρατηρήσαντος ότι δεν φοράει το τζόκεϊ, ούτος απήντησε με την φωνήν του σκύλου (γάβ γάβ)
που έγραφε και κάποιος λοχίας που ήξερα.

Χορεύοντας με τους ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟΥΣ είπε...

@ αριστερό εξτρέμ:
Με τον όρο "Καραγκιοζαρία" περιγράφεται όλο το σκηνικό της παράστασης. Αυτό που σήμερα λέμε "Θέατρο Σκιών" ή απλά "Καραγκίοζης".

@ Νίκος Σαραντάκος:
Ναι σίγουρα. Το κίτρινο χαρτί είναι μεταγενέστερο "εφέ". Η γλώσσα του αλλά και οι πληροφορίες που δίνει αφήνουν υποψίες πως μπορεί να είναι αυθεντικό (αν και σίγουρα αρκετά διασκευασμένο).
Αντίθετα, η αναφορά του Κιλκίς εμένα μου φαίνεται εκ των υστέρων φτιαγμένη. Εντάξει ελληνικούρες με γενικές απόλυτες θα μπορούσε να φτιάξει και σήμερα οποιοσδήποτε είχε στοιχειωδώς καλό βαθμό στα αρχαία ή είχε μεγάλη παρατηρητικότητα στις μπουρδολογίες των στρατιωτικών. Αυτό που με προβληματίζει είναι το "ρε πούστηδες". Νομίζω πως το 1923 προτιμούσαν όρους όπως "κύναιδοι", "ντιντίδες" κι άλλα ανάλογα. Αυτός ο όρος νομίζω πως είναι μεταγενέστερος. Και πάλι σίγουρος δεν είμαι.

confused είπε...

Τα έχω ξαναδεί, απίστευτο γέλιο, αλλά και "φωτογραφίες" άλλων καιρών!
Καλό βράδυ :)

Χορεύοντας με τους ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟΥΣ είπε...

@ confused:
Πράγματι. Πέρα από χαβαλέ, αφήνουν ένα άρωμα ρομαντικού παρελθόντος.
Σε καληνυχτώ ώ φιλτάτη θαλασσοκράτειρα. :)

DARK_ERA είπε...

Kolompatsoi exoyn kai prostati agio min xesw. Tou agioy toys ta arxidia eminan aftharta meta to thanato toy????

SYRIZA WATCH είπε...

φίλοι αμετανόητοι, θα θέλατε να συμμετέχετε σαν συνσυγγραφείς στο blog μας: http://syriza-watch.blogspot.com/

το μπλογκ δε θέλουμε να έχει κομματικό ή πολιτικό προσανατολισμό, το αντίθετο μάλιστα, θέλουμε συγραείς απ'όλο το πολιτικό φάσμα. σκοπός μας είναι να καταγράφουμε τα κακώς κείμενα του συνασπισμού και να τον επαναφέρουμε στην τάξη!!

αν θέλετε να συμμετάσχετε στείλτε μας ένα mail στο syrizawatch@yahoo.com

φιλικά

the ΣΥΡΙΖΑ Watch TEAM

Χορεύοντας με τους ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟΥΣ είπε...

@ SYRIZA WATCH:

1. Οι Αμετανόητοι είναι πολλοί (περίπου 8,2% του εκλογικού σώματος) αλλά σ' αυτό εδώ το blog είμαι μόνο ΕΝΑΣ. Απλά παράφρασα κάπως τον τίτλο της ταίνιας DANCES WITH WOLVES σε Χορεύοντας με τους ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟΥΣ.

2. Δεν ξέρω πως βγαίνει η εντύπωση πως εδώ μέσα είναι "το ιστολόγιο φίλων του ΚΚΕ «Χορεύοντας με τους ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟΥΣ»" όπως γράφετε στο blog σας. Επαναλαμβάνω είμαι ΕΝΑΣ και όχι φίλος αλλά ΜΕΛΟΣ του ΚΚΕ. Ό,τι γράφω εδώ απηχεί τις προσωπικές μου απόψεις και εντυπώσεις ως ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΗ ο οποίος δεν εκφέρει σε καμία περίπτωση τον επίσημο κομματικό λόγο. Συνεπώς η όποια αναφορά στο blog μου θέλω να γίνεται σε αυτή τη βάση και πιστεύω πως η λάθος εντύπωση που σας δημιουργήθηκε θα διορθωθεί το συντομότερο στο post σας.

3. Αδυνατώ να καταλάβω τους σκοπούς μιας ομάδας που παρακολουθεί (wath) το οποιοδήποτε πολιτικό κόμμα. Όλα τα πολιτικά κόμματα δημόσια εκφράζονται και οι πολίτες μπορούν να κρίνουν το αληθές ή το ψευδές των λόγων και έργων τους. Εγώ τουλάχιστον δε θα μπορούσα να λειτουργώ ως παρατηρητής κανενός κόμματος. Ενημερώνομαι για τις θέσεις τους και τις κρίνω πολιτικά σε συνολικό επίπεδο.

4. Με τον ΣΥΝ με χωρίζει άβυσος απόψεων. Αντίθετα με κάποιους, δεν τον θεωρώ αριστερό κόμμα (όπως εγώ αντιλαμβάνομαι τον όρο) αλλά μια παραλλαγή αστικού κόμματος (παρόμοια με τα άλλα αστικά κόμματα). Ωστόσο, δεν έχω κανένα ιδιαίτερο μένος εναντίον του ούτε κανένα "κόλλημα". Προσπαθώ να του ασκώ κριτική τόση όσο και σε όλα τα υπόλοιπα κόμματα με βάση την πολιτική που υπηρετούν. Η κριτική είναι αρκετές φορές πολιτική αν και ομολογώ πως δεν αποφεύγω κάποτε την ειρωνική σάτυρα ακραίων καταστάσεων όπως η άθλια περίπτωση Ψαριανού την οποία αναφέρετε στο blog σας. Ωστόσο, παρά τις κατά καιρούς ακραίες εκφράσεις μου, δεν αναπνέω για να βρίζω το κόμμα αυτό. Ούτε θα διστάσω από αυτό εδώ το blog να τον επαινέσω αν αξίζει τον έπαινο.

5. Δεν καταλαβαίνω τι εξυπηρετεί το "ΣΥΡΙΖΑ Watch TEAM" όπως δεν θα καταλάβαινα αν φτιάχνονταν αντίστοιχα "ΝΔ Watch TEAM", "ΠΑΣΟΚ Watch TEAM", "ΚΚΕ Watch TEAM" ή "ΛΑΟΣ Watch TEAM". Από μια γρήγορη ανάγνωση του blog σας παρατήρησα μια εμμονή στο κόμμα αυτό και κάποιες πολεμικές εναντίον του που δεν ταιριάζουν με τον ψυχισμό και τις απόψεις μου.
Δε μου πέφτει λόγος. Καθένας είναι ελεύθερος να λέει και να γράφει ό,τι νομίζει. Προσέξτε, όμως, μήπως το εγχείρημα σας μετατρέψει ένα χώρο που προσπαθεί να παίξει πολιτικά με το blogging σε "θύμα" επιθέσεων. Εννοώ πως η προσφιλής τακιτική του ΣΥΝ για να μη μιλά ποτέ πολιτικά είναι να σηκώνει κορώνες για "διώξεις" του από το "σύστημα" (Πολύδωρας), τον "κατασταλτικό μηχανισμό" (βιομηχανία συμπαράστασης κουκουλοφόρων), το ΚΚΕ (που όλο "απεργάζεται την καταστροφή" του) κλπ. Μήπως η "παρατήρηση" σας του δώσει άλλοθι και μανδύα "κηνυγημένου".

6. Σε κάθε περίπτωση δεν επιθυμώ να συνεργαστώ σε ένα blog του οποίου τους στόχους δεν γνωρίζω και δε καταννοώ. Όπως θα παρατηρήσατε στην ταυτότητα του Αμετανόητου blog, ό,τι γράφεται εδώ από μένα δεν εμπίπτει στους κανόνες της ιδιοκτησίας. Καθένας μπορεί να το αναδημοσιεύσει όλο ή μέρος του χωρίς αναφορά πηγής. Με ένα και μοναδικό όρο: Αν γίνεται αναφορά σε πηγή, να γίνεται σωστά κι όχι για να δημιουργούνται εντυπώσεις τύπου "ιστολόγιο φίλων του ΚΚΕ «Χορεύοντας με τους ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟΥΣ»".

Ερυθρός είπε...

Αμετανόητος
μαζί σου.

SYRIZA WATCH είπε...

@ αμετανόητε

1,2. Διορθώσαμε το λάθος μας και σε αναφέρουμε ως ΕΝΑ φίλο του ΚΚΕ, συγνώμη για την παρεξήγηση.

3. Σκοπός του μπλογκ είναι να επισημαίνει και να σχολιάζει τις απόψεις και δράσης του ΣΥΡΙΖΑ που, όπως λες κι εσύ, κάθε άλλο παρά αριστερές είναι. Αν θες μπορείς να πεις πως προσπαθούμε να καλύψουμε το κενό των ΜΜΕ που κάνουν αβάντα στο ΣΥΡΙΖΑ και τα στραβά μάτια στα καμώματά του.

4. Ούτε κι εμείς "αναπνέουμε" για να βρίζουμε κανένα κόμμα, αυτό έλλειπε. Αν πραγματι ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει κάτι καλό να είσαι σίγουρος πως κι εμείς θα το αναφέρουμε.

5. Σιγά που κυνηγάνε το ΣΥΡΙΖΑ... νομίζω πως μετά το ΠΑΣΟΚ είναι το κατ'εξοχήν ευνοημένο κόμμα των ΜΜΕ (βλέπε MEGA) που συνεχώς προβάλουν τις απόψεις του. Αν τώρα ο ΣΥΡΙΖΑ χρησιμοποιήσει το μπλογκ μας σα δικαιολογία τι να πω; Θα πρόκειται για απίστευτο θράσος... Εμ'πάση περιπτώση εμείς ξεκινήσαμε μία προσπάθεια να βάλουμε 2-3 πράγματα στη θέση τους. Από εκεί και πέρα θα δούμε πως θα εξελιχθεί το μπλογκ.

6. Είδαμε πως το ιστολόγιο σας είναι ενδιαφέρον (κατ'οπιν υπόδειξης του Καλλίμαχου) και σας καλέσαμε. Κανένα πρόβλημα με τη μη συμμετοχή σας. Αν ξαναδημοσιεθεί απόσπασμα από κείμενο σας θα φροντίσω προσωπικά να είναι η πηγή σωστή.

Χορεύοντας με τους ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟΥΣ είπε...

@ SYRIZA WATCH:
Ναι είδα τη διόρθωση στο post σας. Η άμεση ανταπόκριση δείχνει τις καλές προθέσεις σας.

DARK_ERA είπε...

irema paidia min mallonete o exthros einai pio de3ia